tirsdag 20. desember 2011

I en sådan stund blir jeg fullstendig "trollbundet"









Tidlige morgentimer til alle årstider har gitt meg mange spennende opplevelser. En tidlig morgen en maidag i år la jeg turen til et stille rolig vann i Trondheimsområdet. Det var en rå, kald og frisk maimorgen. Jeg vandret rundt vannet og nytet stillheten. Så inne i fra morgenfrostdisen som lå tykk over vannet fikk jeg høre den trollske sangen fra smålomen. Jeg fant meg en plass nede ved vannkanten og la meg til rette. Tiden gikk, jeg ble våtere og våtere. Jeg lå jo i et "vasshøl" midtute i ei torvmyr.  Så,... endelig..., kom smålomen sigende ut av "tåkedisen". Nydelig ...

2 kommentarer:

  1. Da e du i gang igjen! Flott! Mang fine bilda her. Likte spesielt de to øverste smålombildene. Litt av en stemning! Ser du også har vært i Granåsen. Veit hvilket trappetrinn du sto på- har stått der selv mang ganga!

    SvarSlett
  2. Schtiiili! Slike stunder lagres både på minnebrikken i fotoapparatet og i hodet. Flott stemning!

    SvarSlett