mandag 27. februar 2012

Beverfrokost i snøkavet


Tidlig på lørdagsmorgen på vei til lørdagens skitur i Trondheim bymarks stakk en en snartur innom Leirfossene. Måtte bare sjekke om beveren var på plass. Jo da, der var den. Den nødt frokosten i det stille, og i ro og mak, uforstyrret.  

Så da ble det til at jeg fikk laget et par bilder. Her er et av de. Jeg kommer sikkert til å finne fram noen beverbilder i arkivet ved en senere anledning. 

Når isen forsvinner, og vannene i bymarka åpner seg, blir det en tur for å få laget noen vår og sommer bilder av beveren. En spennende art å jobbe med... gleder meg.

4 kommentarer:

  1. Fin vinterstemning! Ja - vært kult f.eks med tilsvarende utsnitt i mai. Og kanskje et i september/oktober. Og så kan du sette dem sammen i et innlegg. Bare et forslag..

    SvarSlett
  2. Godt forslag. Tror det kan la seg gjøre, men det kan være letter å finne et sted i bymarka kanskje. et med tidlig vår, forsommer, og tidlig høst... Det hadd vært knillknall du... Bra prosjekt å jobb med

    SvarSlett
  3. Et fint beverbilde. Kontrast mellom blåfargene og de rødlige stokkene i beverhytta var delikat :-) Jeg mangler beverbilder fra vinteren, så det er vel bare å skynde seg ned før snøen har regna bort. Karen på bildet må vel være den beveren i Trondheimsområdet som er mest vant til fotografer, tror jeg ;-)

    SvarSlett
  4. Hei! Slenger meg på som følger nr. 1 av bloggen din :-)

    SvarSlett