mandag 16. april 2012

Fra vintererle til linerle, og vårstemning i og ved elva








Vintererla kom med sola og ser ut til å ha blitt en fast gjest på flere steder langs Nidelva. Den nydelig skarpe gulfargen gjør den godt synlig i terrenget. Den har en intens skarp sang på "høy frekvens", ...men sky som bare "rakker`n" er den. En ting er i allefall sikkert;... den sammen med Linerla bringer vår en inn på ny.

Beveren i elva koser seg med noe "vårgodt", og er klar for ny en spennende tid. Stokkand hannene vasker av seg vintermøkka og "fiffer" seg opp for kurtisen i dagene som kommer. Så når sola skinner så svarer Hestehoven (Tusilago farfara) med samme "mynt".... Jo da det er vår langs Nidelva i Trondhjæm....

og da er det fort gjort å tenke på Bjørnstjerne Bjørnsson som sa: "Jeg velger meg April",... saken er at han hadde ikke noe annet valg, fordi det ikke var flere måneder å velge i ... jeg fikk velge meg en annen måned "September" ;-)

1 kommentar:

  1. Samme måned som jeg fikk velge meg. Sept er best, men april ikke ille den heller... Knillknall bilder her! Fine styggværsfotos også i forrige innlegg!

    SvarSlett