lørdag 14. april 2012

Snøspurv og Vipe i snøkavet










I mellom snøstorm og kraftig snøbyger nå i påsken var planen å stikke en tur til Ladehalvøya i Trondheim, for å rusle langs Ladestien. Med tips fra en god kompis fikk jeg vite om Snøspurven som holdt til i en sump nede på jordet like ved Østmarka. Den måtte jeg bare ta en titt på. 

Etter hver dukket det opp en Vipe i sumpen som også var på utkikk etter noe å spise. Tross i at snøbygene hærjet med meg, så fikk jeg klare signaler om at våren var i anmarsj. Vipen er et traust "vårtegn"... Når den er kommet er det vår...

2 kommentarer:

  1. Lærerikt! Snøspurv har jeg faktisk aldri hørt om. Ser ut som en kjekk liten fyr :-)

    SvarSlett
  2. Dette vart bra gitt! Og så fikk du mitt "drømmemotiv" i tillegg - vip i snø. Kult.

    SvarSlett