torsdag 31. mai 2012

Jeg "elget" meg innpå skogens konge






Den store ”happeningen” hadde vært å få møte en elg i solnedgang. ”Skit i det”… tenkte jeg, da denne elgen dukket opp på et jorde i nærheten av et forholdsvis nytt hogstfelt i nær tilknytning til et større kultur- / jordbruksområde sør i Trondheim. Vandrende i medvind kom den sigende mot meg som sto inne i skogbrynet. Jeg var usikker på hvilken retning den bestemte seg for.  Det så ut som den hadde tatt peiling på meg, og det hadde den sikkert for den ble litt nærgående etter hvert.

Det er alltid knyttet stor spenning til møte med skogens konge, og spesielt når både dyr og fotograf dukker opp plutselig på hverandre, og så tett på som jeg var. Jeg ”frøs” mine bevegelser, og satt meg rolig ned i lyngen i skogkanten. Med vinden og ”været” i mot meg så gikk det utmerket.  Den hadde nok en anelse av at det var noe i nærhet som ikke var helt trygt for den. Den la nok ørene bakover noen gang, og jeg var ikke helt ”konge” selv.

Jeg fikk i alle fall laget noen bilder fra ”happeningen”, og som alltid så stikker elgen til skogs når det er fornøyd med besøket i nærheten av tettbebyggelsen… Så jeg hilste han god tur videre på sin vandring inn til de dype skoger… Selv var jeg godt fornøyd med møtet ;-) og vandre videre på min opplevelsestur… Deilig

2 kommentarer:

  1. Artige bider av skogens konge. Neste gang bør du ta med deg børsa - sånn just in case :)

    SvarSlett
  2. Må ha vært tett på her ja. Hadd vel vært nok med et kaillkauk vess deinn hadd yppa sæ....

    SvarSlett