torsdag 14. juni 2012

Beitende moskus i kulturlandskap







I forbindelse med et internseminar på jobben onsdag og torsdag i Storlidalen ved Oppdal,  benyttet jeg anledningen til en svipptur opp til Driva og Grønnbakken godt inspirert av Einar H. Så klart og innlysende,... jeg måtte bare få sett moskus og lage noen bilder av "urtidsdyret". Jeg kjørte hjemmefra i halv femtiden på morgenen, og var vel framme ved Grønnbaken ca halv åtte. Det  regnet og delvis sluddet, og tåka hang langt ned over fjellsidene. Ingen moskus å se.

Etter en liten spassertur innover mot Gåvålivatnet for å observere fugl, returnerte jeg til Driva. Jeg så en moskus som gikk å beitet ikke langt fra veien langs Driva da jeg kjørte sørover. Så jeg returnte nordover,  og fikk sett dyret.

En artig sak var det det plutselig dukket opp en gulerle  like ved en av moskusene. Jeg så den ikke når jeg holdt på å lage bildene, men oppdaget den når jeg jobbet med bildene i etterkant. Artig.. ;-)


2 kommentarer:

  1. Voldsomt kor bloggaktiv du har blitt da! Må bare ta en oppsamling: My bra bilda! Arti med nøtteliten, og knill av moskus. Snedig med gulerla - tar sjanser den med å vær så nært. Sikkert my insekt der. Er for øvrig thunbergi det der..

    SvarSlett
  2. Jøss, føler meg beæret! takk skal du ha! ser det er de to samme oksene ved Kongsvoll. Mange bra bilder! Flotte bilder av fjellplantene i regnvær også!

    SvarSlett