fredag 22. juni 2012

Mye spennende i ARKIVET mitt






Veinettet, og generelt infrastrukturen, i Nepals fjellområder er å betrakte som en utfordring, både for sjåfør og reisende. Jeg husker "smertefullt" angsten for de store høyder og bratte skråninger 10 cm ut fra hjulene der vi kjørte på veier som slynget seg bort etter fjellsidene somm en hoggorm. Huff huff huff, det var skummelt. 

Veiene var det definitivt ikke egnet chartertur med leddbussene til AtB.

Mange passasjerer og trangt om plassen. Det var flest Nepalesere, men og så noen "uvettige" nordmenn som utfordret skjebnen. Jeg ville og måtte bare ha litt spenning... og det fikk jeg virkelig. I tillegg oppleve jeg en storslått natur, og det var vel det tryggeste ;-)


Bildene er tatt med kamera FUJI FZ-2000 ZOOM, et kompaktkamera, årsmodell ca.1990. Bildene er skannet fra diapositiver med skanner CANON CanoScan 8800F.

1 kommentar:

  1. Spennende land ja - sikkert ikke lett å glem den turen her. Illustrative bilder - fasinert over at folk på død og liv skal på takene...

    SvarSlett