mandag 11. juni 2012

Nøtteliten




Tidlig i dag, mandag morgen, ruslet jeg meg en tur nede ved Leangenbukta i Trondheim. Et fantastisk friluftsområdet som mange av Trondheims befolkning elsker å benytte seg av. Jeg skulle se etter fugl både i vann og på land, men oppmerksomheten min ble fanget av "Nøtteliten". Han bor i toppen av et tre der. Så tillitsfull og trygg, noe som kan ha med å gjøre at det jevnlig er masse turgåere i området. 

Artig var det å møte han så tett på, og jeg ble faktisk så inspirert at jeg begynte å synge på Alf Prøysens fine barnesang: Nøtteliten bor i toppen av et tre, han er aldri ferdig når han skal av sted. Han skal spise fire konglefrø og danse lite grann, han skal erte frøken Skjære og en gammel kråkemann. ”Nøtteliten” sier mamma, ”er du der?” Nøtteliten svarer: ”Nei da, jeg er her.” Og hopp og sprett og tjo og hei og fire kvister deler seg,
så kommer Nøtteliten: ”Her er jeg!”

For sannelig var han der ...NØTTELITEN... og han satt lenge stille og i ro. Hmmmm... tenkte jeg, rart at han ikke blir skremt av en "gammel" korsanger... ;-)

1 kommentar:

  1. Imponert: Flotte bilder av ekornet - fine farger og flotte detaljer.

    SvarSlett