tirsdag 1. januar 2013

"Stille" ... nyttårsdag ved Nedre Leirfoss...



Godt nytt år, og velkommen på besøk i bloggen for å se hva 2013 bringer av opplevelser.

Jeg starter året med det tradisjonelle besøket ved Nedre Leirfoss første nyttårs dag. Alt virket så stille og rolig ved Nedre Leirfoss den første dagen i 2013.  Nesten ikke ender, men en flokk med stokkender og et par laksandhanner lå som vanlig å "duvet" i elvekanten. De vente på brødmat fra de rikes fat. Beveren hvilte formiddagsluren sin, og det virket lite livfullt ut.

Stille, ... nå ja..., det var det helt til to ivrige elvepadlere plutselig dukket opp. De koste seg i "minijollene" sine på den stille rennende elva, og forberedte seg på den "ville" ferden i elvestrykene fram til Kroppanbrua og Sluppenbrua. 

Hvordan ferden gikk vet jeg ikke, men det vet de sikkert selv. Jeg for min del hilste jeg de: ... med hell og lykke og en god tur på elva..., før de forsvant med ryggen til nedover første stryk.





6 kommentarer:

  1. Hei og Godt Nyttår! Ja, det går tydeligvis an å fotografere noe annet enn stokkender ved Nedre Leirfoss. Likte særlig godt det siste bildet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk og godt nytt år, det var en litt overraskende happening. Har ikke sett elvepadlerne så langt oppe i elva tidligere. Klart et uvanlig og spennende motiv med elvepadler og stokkender. Likte det selv. Kunne vel ha jobbet litt mer med lyset i bilde.... men, men .. d vart d d ble

      Slett
  2. Heisan!
    Det var artig å treffe på deg da vi satte i gang. Det var min første tur i elvekajakk, så det var en spennende opplevelse. Jeg fikk kjørt meg nedover elva for å si det sånn. Gikk rundt litt av og til, men takket være dyktige padlekamerater og gode rutiner så gikk alt som det skulle. Lærte mye.

    Kjempefin dag for padling. Vi så til og med bever rett ovenfor Sluppenbrua.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig tilbakemelding, og betryggende å høre at det gikk supert med deg. Jeg håper å treffe på dere i ved en senere anlending. Hadde vært utrolig gøy å få jobbet litt med med ordentlige actionbilder av dere.

      Får se om jeg skal bruke litt mer tid nede ved Sluppenbrua

      Slett
  3. Dette ble da bra! Synd det vart så stressende for meg. Neste gang blir det å følge padlerne nedover strykene... Arti med padlende ender og mennesker!

    SvarSlett
    Svar
    1. jau jo ja, d ble da nesten bra... likte selv spes det siste bilde med elvepadlerne og stokkenden... skal sette av litt tid en dag tilå sjekke ut om det kan bli noen actionbilder nede ved Sluppenbrua. Vi sees der ;-)

      Slett